1. Growthbar (Chrome-Extension)
Growthbar er et prisvenligt lokalt SEO-værktøj, der er tilgængeligt som et selvstændigt software eller som en Chrome-extension. Du kan bruge værktøjet til at tracke placeringen af de øverste søgeord på en hjemmeside, hvilket kan være nyttigt til konkurrentanalyse og lokal keyword research.
Growthbar giver også indblik i en hjemmesides "Domain Authority", så du kan se og spore dine konkurrenters autoritet. Brug værktøjet til at følge, hvilke domæner der rangerer for bestemte søgeord, eller som ofte vises for bestemte søgninger.
2. Georanker
Georanker har en unik funktion, der tracker rangeringen af hjemmesider fra flere placeringer over hele verden. Det viser denne information gennem et "heatmap" med forskellige farver for at vise placeringer, hvor hjemmesiden rangerer højt.
Brugere kan udnytte denne information, når de planlægger målrettede kampagner for at forbedre eller opretholde denne placering. Den lokale keyword ranking viser brugerne den præcise position i deres placeringer.
3. Yext
Yext's funktion til tracking af anmeldelser integreres med tredjepartswebsteder, så du kan spore og reagere på forretningsanmeldelser fra hver placering i ét dashboard. Du kan også indsamle autentiske anmeldelser direkte fra kunder og tilføje dem til deres hjemmeside.
Yext tilbyder også værktøjer til at gøre dine virksomhedsoplysninger kompatible med optimering til stemmesøgning.
4. Synup
Synup sporer din virksomheds præstation på søgemaskiner, lokale kataloger og anmeldelsessider. Synup crawler mere end 200 lokale søgemaskiner og kataloger for at finde data og sikre, at de er nøjagtige.
Det kan også hjælpe dig med at tracke dine hjemmeside placering på SERP og trafik, samt give dig besked når folk efterlader kommentarer, og giver dig mulighed for at svare på dem, samt synkroniserer dine placeringsdata på tværs af forskellige sider.
5. BiQ
BiQ tilbyder realtids-sporing af placeringer for 1000 søgeord. Det understøtter flere sprog og har en mobilapp til overvågning.
Du kan også bruge det til søgeordsanalyse, der hjælper med at øge din synlighed og placeringer. Brug funktionen "rank intelligence" til at opdage forskellen mellem din virksomhed og dine konkurrenter.
Udover disse funktioner kan BIQ også hjælpe med at generere ideer til, hvordan du planlægger dit content og dine marketingstrategier.
Klar På Et SEO Kursus?
Besvar 5 spørgsmål også sender vi dig et gratis kursus i SEO!
6. Localo
Localo har et gratis værktøj til at tjekke virksomheders synlighed på Google og analysere konkurrenternes placering. Værktøjet fungerer hurtigt og intuitivt. Hele processen med at tjekke en virksomheds position og synlighed kræver ingen registrering og ingen e-mailadresse. Og det er gratis.
7. Google Ads Keyword Planner
Google Ads' Keyword Planner-værktøj har flere funktioner, som du kan finde nyttige til lokal SEO. Selvom du måske bruger værktøjet til at planlægge PPC-kampagner, kan du bemærke konkurrencekolonnen, der viser, hvor konkurrencepræget annonceplacering kan være for dit målsøgeord.
8. Google Business Profile
Google Business Profile er et af de bedste værktøjer til lokal SEO. At have en virksomhedsprofil på Google gør det nemt for kunder at finde information om din virksomhed, såsom en adresse eller et telefonnummer.
Derfor er det vigtigt at holde din virksomhed opdateret og opdatere din Google-liste, hvis det er nødvendigt.
Sammenlign virksomheder, opdag dine lokale konkurrenter og overvåg og svar på anmeldelser.
Google inkluderer også en funktion til at "booke en aftale" for kunder, hvilket kan opfordre dem til at engagere sig yderligere med din liste.
9. Google Search Console
Google Search Console Google tilbyder Google Search Console for at hjælpe dig med at sikre, at din hjemmeside forbliver Google-venlig. Du kan også bruge den til at tjekke de søgeord, Google rangerer din side for, og antallet af sider, Google har indekseret fra din hjemmeside.
Værktøjet kan også vise dig antallet af klik og visninger, din hjemmeside modtager. Afsnittet om mobilbrugervenlighed viser eventuelle brugervenlighedsproblemer, som din mobile hjemmeside eller sider i øjeblikket oplever. Tjek for yderligere fejl og andre indekseringsproblemer, og begynd at løse dem.
10. Google Analytics
Google Analytics Denne funktion sporer og rapporterer hjemmeside trafik. Google Analytics viser antallet af personer, der besøger din hjemmeside dagligt.
Muligheden for tredjeparts henvisninger gør det muligt for dig at se de tredjepartswebsteder, der har sendt dig trafik.
Du kan også spore antallet af brugere og session tid og få indsigter fra demografiske data, som du kan bruge i din overordnede marketingstrategi.
11. Google Trends
Google Trends bruges primært til at sammenligne populariteten af søgeord og spore stigninger i søgevolumen udløst af begivenheder.
Fx når FCK og BIF spiller kamp en pokal kamp stiger søgeord relateret til dem i volumen.
Selvom det ikke er et traditionelt SEO-værktøj, tilbyder det brugerne nyttige data som søgevolumenindeks og geografisk information om brugerne. Virksomheder kan bruge disse data til at skabe målrettede kampagner og planlægge nye måder at overgå konkurrenterne på.
Google Trends inkluderer også hvilke søgninger der sandsynligvis vil føre folk til din hjemmeside.
Lokale SEO værktøjer kan styrke online markedsføringsstrategier for virksomheder, der har fysiske lokationer. Det er aldrig en ligetil opgave at drive trafik online; der er flere kraftfulde faktorer at spore, hvis du ønsker at modtage mere trafik.
Med de rigtige lokale SEO værktøjer vil du spare tid og ressourcer, samtidig med at du forbedrer dit engagement med dit publikum.
Læs mere om
seo tracking.