SEO Keywords? Sådan finder du Keywords
Af Tomas Graversen
I denne artikel "SEO Keywords? Sådan finder du Keywords" gennemgår vi, hvordan du finder nøgleord, der vil være relevante for din hjemmeside. Vi viser også, hvordan du opsætter et sporingssystem, så du præcist kan se, hvad der virker, og hvad der ikke gør.
Vil du have en gratis SEO analyse?
Tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev - Få indblik i nyeste markedstrends, SEO tips, hjemmeside tricks og meget mere...
Hovedpointer
• Generer en liste over søgeord, der er relevant for din hjemmeside
• Finde et sæt søgeord, der har trafik, som konverterer, og som du kan lande nummer 1 på.
• Opsæt automatisk så du kan tracke dine keywords på hjemmesiden
Tid til at vækste din online forretning?
Hey mit navn er Tomas! Jeg hjælper iværksættere, som dig, med at vækste deres online forretning. Mit eneste spørgsmål er, bliver det din?
Generer en liste over søgeord, der er relevant for din hjemmeside
Søgeord er fundamentet for enhver hjemmesides synlighed på google. Det er det, som søgemaskinerne bruger til at forstå indholdet på din side og viser til potentielle kunder når de søger efter det du tilbyder.
Fx har du søgeordet "Denim bukser" - Derfor kan google se du højt sandsynligt sælger denim bukser, og derfor vil du blive vist på google når en kunde søger på "Denim bukser"
Men før vi kan dykke ned i, hvordan du finder rette søgeord for din hjemmeside skal vi først forstå de forskellige udtryk.
Når man taler om
SEO har vi forskellige faktorer, som vi skal kunne forstå for, at finde de bedste søgeord for vores hjemmeside.
Keyword: Det er det søgeord, som du gerne vil have google skal kunne finde din hjemmeside på fx: "Denim bukser"
Intent: Det er den betydning søgeordet har - fx "Informational" det betyder, at søgeordnet hjælper med at svare på et spørgsmål
Position: Det referer til, hvor højt du rangere på det her specifikke søgeord og jo lavere tallet er desto bedre.
Traffic: Trafik er den mængde af folk, som søger på dette søgeord om måneden
Traffic %: Det er hvor meget af den mængde trafik en hjemmeside får om måneden kun baseret på det ene keyword.
KD %: KD også kaldet "Keyword difficulty". Det er hvor svært det er at rangere for det nøgleord. fx "Email marketing for mælke produkter" har en lav KD, hvilket gør det nemt at rangere for, hvor "Email marketing" er ekstremt højt. Dog ikke umuligt
Nu når vi ved, hvad de forskellige udtryk er skal vi lave vores liste.
#1 Semrush.
Den først metide man kan benytte sig af er Semrush, hvilket du kan lave en gratis bruger på. Du kan trykke på dette link for at starte -
Semrush
Efter du har opsat din konto burde du komme videre til denne skærm med
SEO tools overblik.
Du skal dernæst klikke på "Keyword Gap" hvor du skal skrive din hjemmeside URL samt 1-5 af dine konkurrenter, og på denne måde kan du bruge semrush til, at se, hvilke søgeord de rangere efter, som du også kan.
#2 Google Trends.
Google trends er også et fantastisk sted, at finde potentielle SEO keywords man kan rangere for. Google trends viser dig, hvad det er folk søger på indenfor de ord du giver den. Google trends er gratis og kan hjælpe dig med din SEO optimering.
Du kan trykke her for, at komme hen til google trends -
Google trends
Ved at benytte google trends kan du få et indblik i, hvad folk søger på i forskellige lande samt kan du få et dybere indblik på, hvilke tidsrumme det søgeord har været populært.
Man kan også vælge kategori, og hvor søgning skal være sket henne.
#3 Google søgninger.
Det her er det sidste, men også den mest oversete metode, at benytte.
Det er så simpelt, som at foretage en søgning på google uden, at trykke "enter"
Som det kan ses på billedet, viser Google de mest relevante emner, spørgsmål eller informative søgeord, der relaterer sig til det oprindelige søgeord.
Klar På Et SEO Kursus?
Besvar 5 spørgsmål også sender vi dig et gratis kursus i SEO!
Finde et sæt søgeord, der har trafik, som konverterer, og som du kan
lande nummer 1 på.
Nu hvor vi har fundet flere kilder til at finde søgeord til vores hjemmeside, kan vi lave en liste over dem.
Vi opretter en liste for at holde styr på de forskellige søgeord, vi ønsker at bruge, og vi noterer også data, så vi kan se, hvordan vi nemmest kan opnå en god placering for disse søgeord.
Du kan downloade vores gratis ark, hvor du kan holde styr på dine søgeord. Dette ark indeholder alle udtrykkene, så du blot skal kopiere og indsætte tingene.
Tryk Her for at downlaodeEn liste kan man sagtens have flere tusind søgeord på, som vil være relevante for din hjemmeside.
Brug god tid på at finde de rigtige, og tag inspiration i dine konkurrenter, hvis du ikke ved hvor du skal begynde.
På Semrush kan du bruge "Keyword Overview" til at SEO-tjekke dine nøgleord. Du kan tilføje op til 100 keywords.
Det er et nemt værktøj til at undersøge de søgeord, som du overvejer at SEO-optimere efter.
Opsæt automatisk så du kan tracke dine keywords på hjemmesiden
På Semrush kan du bruge "Position Tracking" til at se, hvordan det går.
Her får du overblik over din
seo optimering, man kan nemlig se alt fra, hvor højt du rangere på søgeord, hvilke sider som bliver vurderet højst af google og hvordan dine konkurrenter klarer det.