fbpx

Den Ultimative Guide Til At Skabe En Content Marketing Strategi

Af Tomas Graversen
Læse tid: 9 min.

Introduktion

Content marketing er en type marketing, der involverer at skabe og dele værdifuldt indhold med dit publikum.

Det er en af de mest effektive måder at vokse din virksomhed på—når det gøres godt.

Og hvis du vil have succes, har du brug for en solid content marketing strategi.

I denne guide vil vi lære dig, hvordan du skaber en. Men først, lad os starte med det grundlæggende.
Vil du have en gratis SEO analyse?
Tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev - Få indblik i nyeste markedstrends, SEO tips, hjemmeside tricks og meget mere...

Hovedpointer

• Hvad er en content marketing strategi?
• Hvorfor have en content marketing strategi?
• 6 trin til at skabe en succesfuld content marketing strategi
• Begynd Din Content Marketing Strategi
Tid til at vækste din online forretning?
Hey mit navn er Tomas! Jeg hjælper iværksættere, som dig, med at vækste deres online forretning. Mit eneste spørgsmål er, bliver det din?

Hvad Er En Content Marketing Strategi?

En content marketing strategi er en plan for at skabe og dele indhold, der appellerer til dit målpublikum. Og hjælper dig med at nå dine forretningsmål.

At det at skabe en content marketing strategi er kompliceret. Men det behøves det ikkke at være. Det kræver blot de rette elementer.

På et overordnet niveau bør det mindst indeholde følgende information:

Specifikke mål (dvs., hvad du præcist ønsker at opnå med dit indhold)
Publikumsindsigter (dvs., hvem dit indhold er til)
Indholdstyper (dvs., hvilke typer indhold du vil skabe)
Promotionsplan (dvs., hvordan du vil distribuere dit indhold)

For eksempel, lad os sige, at du laver en content marketing strategi for en hjemmeside inden for sundhed og fitness nichen.

Dit mål kan være at opnå en vis stigning i relevant trafik fra søgemaskiner. Publikummet kunne være unge individer, der ønsker at tabe sig og/eller holde sig i form. Det content du kan lave kan inkludere blogs og videoer relateret til træningsplaner og diæt.

Og for at promovere dette indhold, kunne du poste det via dit e-mail nyhedsbrev, dine sociale medier og din hjemmeside - for at tiltrække besøgende gennem SEO (dvs., at ranke i søgemaskiner).

Hvorfor Have En Content Marketing Strategi?

Uden en content strategi kan din content marketing indsats virke tilfældig. Men en planlagt strategi har flere fordele:

• Den hjælper dit content med forretningsmål. Så du ikke spilder ressourcer på at skabe noget, der ikke har værdi for din virksomhed.

• Den hjælper dig med at få opbakning fra interessenter. Du kan kommunikere værdien af dine content marketing indsats til ledelsen og seniorledelse. Og få deres godkendelse.

• Den booster din content skabelse. Du kan planlægge, udgive og promovere dit indhold mere effektivt og hurtigere.

• Den gør det muligt for dig at analysere og optimere dine resultater over tid. Du kan måle og spore dit indholds statistikker, så du kan justere din strategi efter behov for at nå dine mål.

Og sørg for, at den er dokumenteret.
Statistikker på content marketing strategier fra succesfulde og ikke succesfulde firmaer
Nu, lad os se, hvordan man rent faktisk skaber en content strategi.

Vil Du Have Mere Organisk Trafik?

Se hvordan vi kan drive mere organisk trafik
til din hjemmeside med SEO.

6 trin til at skabe en succesfuld content marketing strategi

Nedenfor vil vi dække, hvordan du skaber en content marketing strategi for din virksomhed.

1. Responsivt Design.

Det første skridt af enhver content marketing strategi er at definere et mål.
Hvad ønsker du at opnå med dit indhold?

Dit mål vil forme alt omkring din strategi, så sørg for, at det er klart fra starten.

Potentielle mål kunne inkludere:
• At etablere dig selv som en tankeleder inden for din niche
• At øge trafikken fra søgemaskiner med 50% i løbet af det næste år
• At opnå 30% årlig salgsvækst
• At forbedre kunde retention med 20%
• At få 1.000 nye backlinks (links fra andre sider, der peger på dine sider) i løbet af de næste seks måneder

Lad os sige, at dit mål er at øge trafikken fra søgemaskiner med 50%.

2. Forstå Dine Kunder.

Med dine content mål defineret er det næste kritiske skridt at forstå de kunder, du forsøger at tiltrække.

Du kan skabe det mest fantastiske content i verden, men det kan være værdiløst, hvis det ikke resonerer med de rigtige mennesker.

For at kende dit publikum, skal du besvare spørgsmål som:
•  Hvem er de? Gå ud over bare grundlæggende demografi hvilke, mål værdier, frygt, livstil og aspirationer har de?.
•  Hvad er deres største smertepunkter, udfordringer og problemer relateret til dine produkter/tjenester?
•  Hvor tilbringer de tid online? Og hvilke informationskilder stoler de mest på?
•  Hvilke typer af indhold fanger deres opmærksomhed og tvinger dem til at tænke over det de lige så?

Stol ikke på antagelser her. Du har brug for ægte data fra undersøgelser, interviews og andre forsknings taktikker eller relevant data fra jeres egen virksomhed.
De fleste online tools såsom Facebook, Instagram, LinkedIn osv. Har data på "hvem ser dit indhold, hvornår ser de det, og hvad kan de lide".
Det sagt, hvis du har separate URL'er for desktop og mobil (f.eks. "example.com" og "m.example.com"), vil Google vise den version, der er mest passende for brugeren i søgeresultaterne.

Hvis du endnu ikke har konfigureret din hjemmeside til mobil, forklarer næste afsnit hvordan.

Klar På Et SEO Kursus?

Besvar 5 spørgsmål også sender vi dig et gratis kursus i SEO!

3. Vælg Dit Type af Content.

Det næste skridt er at vælge de typen af content, du vil fokusere på.
Der er masser af indholdstyper, du kan vælge imellem:

• Blogs
• Videoer
• Podcasts
• E-bøger
• Infografikker

Hvordan ved du, hvilke der er de bedste?

Både dine mål og dit data bør give dig en klar oversigt over dine valg.

Lad os bruge vores samme eksempel fra før, vil vi fokusere på blogs og videoer. Fordi de er i overensstemmelse med vores mål om at øge vores trafik fra søgemaskiner.

Vi fandt ud af vores potentielle kunder godt kan lide detaljeret blogs, hurtige guides og videoer.

4. Find Ideér Til Content.

Nu er det tid til at finde de specifikke emner, du vil skabe content omkring.

Hvis du fokuserer på blogindlæg, skal du vælge emner, der har en høj volume på google. Ellers vil du ikke få organisk (Gratis) trafik til din hjemmeside—hvilket er et af vores hovedmål for denne strategi.

Du kan lære, hvordan man finder emner "Keywords", som har den største chance for, at give dig mere trafik "Succes med Keyword"

5. Lav En Content Kalender.

Nu hvor du har prioriteret dine emner (Søgeord med en god søge volumen), er det tid til at sætte alt ind i en content kalender.

En content kalender er et dokument, der hjælper dig med at planlægge, koordinere og udføre din content strategi. Den registrerer alle detaljerne om dit kommende indhold, såsom:

• Emne og titel
• Ejer
• Type af indhold
• Status (Skriver, Optager, Redigerer osv.)
• Afleveringsdato

Her har du et gratis eksempel på en content kalender:
Et eksempel på en content kalender i Google Sheets af Skillbuddy
At vedligeholde en kalender som denne hjælper dig med at sikre at du kontinuerligt poster content. Og holder dig på sporet med dine mål.

Sørg også for at definere roller og ansvarsområder for dit team. Så alle ved, hvad de skal gøre, og hvornår de skal gøre det.

Du kan bruge noget så simpelt som Google Sheets til at oprette en indholdskalender (Vores favorit). Eller du kan bruge værktøjer som Trello, Asana eller Basecamp, hvis du har brug for noget mere detaljeret.

6. Promover dit indhold.

Din content strategi bør have en klar plan for hvor trafikken skal komme fra for at dit content skal nå dine potentielle kunder.

Her er et par strategier for promovering af indhold:

• E-mail marketing: Brug din e-mail liste til at informere dine abonnenter om dit nye indhold og opfordre dem til at engagere sig med det

• Sociale medier: Brug dine sociale medieplatforme til at dele dit indhold med dine følgere og drive engagement.

• Betalte reklamer: Hvis du har budgettet, kan du også bruge Google-annoncer og/eller Facebook ads til at øge dit content's synlighed og nå flere mennesker

• Content syndikation: Del dit indhold på tredjepartssider for at nå nye publikummer

• Public relations (PR): Brug PR-taktikker til at få dit content med i medieudgivelser og offentlige steder, som dine kunder stoler på

• Influencer marketing: Samarbejd med influencere (kendte bloggere og/eller på sociale medier) for at dele dit indhold

• Søgemaskineoptimering (SEO): Optimer dit content, så det begynder at ranke højere i søgeresultater

Ikke hver taktik giver mening for hver virksomhed. Og de kanaler/metoder, du prioriterer, bør stemme overens med dine mål, kunder type (dvs. hvor dit publikum aktivt konsumerer indhold) og budget.

Vi fandt ud af vores største kanaler var, "SEO, Sociale medier og referencer fra tilfredse kunder" 

Så sociale medier, og SEO skal være vores hovedfokus, når vi producerer indhold.

Boost Din Organiske Trafik

Hey, vi er Skillbuddy! Vi hjælper firmaer med at få mere
organisk trafik. Det eneste spørgsmål er, bliver din den næste?

Begynd Din Content Marketing Strategi

Du har lige lært, hvordan du skaber og udfører en content strategi.

Nu er det tid til at sætte disse skridt i praksis. Og begynde at skabe din egen strategi.

Vil Du Have Mere Organisk Trafik?

Se hvordan vi kan drive mere organisk trafik til din hjemmeside med SEO.
© 2024 Skillbuddy ApS. All rights reserved.

Vil du have mere organisk trafik?

Firmaer, som stoler på os

Kontakt os

Ethvert godt samarbejde starter med en samtale. Lad os tage uforpligtende en af slagsen.
Mobil: +45 21 18 78 77
Mail: Kontakt@skillbuddy.dk

This is a heading.

src="https://api.leadconnectorhq.com/widget/form/wmo5dT89Xx6vHyCG1X18"
style="width:100%;height:100%;border:none;border-radius:4px"
id="inline-wmo5dT89Xx6vHyCG1X18"
data-layout="{'id':'INLINE'}"
data-trigger-type="alwaysShow"
data-trigger-value=""
data-activation-type="alwaysActivated"
data-activation-value=""
data-deactivation-type="neverDeactivate"
data-deactivation-value=""
data-form-name="Form Opt-In (VSS)"
data-height="713"
data-layout-iframe-id="inline-wmo5dT89Xx6vHyCG1X18"
data-form-id="wmo5dT89Xx6vHyCG1X18"
title="Form Opt-In (VSS)"


Invalid shortcode

Lad os øge din trafik!

Oversigt for 5 ugers SEO plan:

Uge 1:  Find profitable keywords - Brug din første uge på at skabe et sæt af nøgleord, som du vil målrette mod SEO. Målret de rigtige nøgleord, hvor der er masser af trafik, hvor nøgleordene konverterer til kunder, og hvor du kan slå konkurrencen.
Uge 2:  Optimer din hjemmesides SEO - Brug din anden uge på at rette alle on-page SEO-fejlene på din hjemmeside. At rette disse fejl vil gøre din hjemmeside mere søgemaskinevenlig og gør det lettere for dig at rangere på dine søgeord.
Uge 3:  Content marketing - Her vil du få et indblik i, hvordan du skriver indhold, som resonerer med dine potentielle købere.
Uge 4:  Tracking - Du kan ikke skalere din marketing, før du ved, hvad der virker, og hvad der ikke gør. Ved at få din tracking sat op, vil du kunne se trafikkilder, indhold og nøgleord, der genererer DKK.
Uge 5:  Linkbuilding - Links viser Google, at din hjemmeside er en "autoritativ og pålidelig informationskilde." <-- Googles ord. Det betyder nu bare, at Google kan se jeres side ikke er til fare for nogen.

Firmaer, som stoler på os

100+ digitale projekter, 5-stjerner på trustpilot.

Vi har hjulpet firmaer internationalt.
Skillbuddy kunde testimonial smiling
Jeg kan allerede se flere bookings i min salon. Selvom jeg kun har fortaget nogle få ændringer har det stadig været super effektivt.
Hanne Eriksen

Kontakt os

Ethvert godt samarbejde starter med en samtale. Lad os tage uforpligtende en af slagsen.
Mobil: +45 21 18 78 77
Mail: Kontakt@skillbuddy.dk

Alt du skal bruge til dit website for 159 kr. 🚀

Vi er drevet af at skabe resultater for dig.