Hvad Er En Content Marketing Strategi?
En content marketing strategi er en plan for at skabe og dele indhold, der appellerer til dit målpublikum. Og hjælper dig med at nå dine forretningsmål.
At det at skabe en content marketing strategi er kompliceret. Men det behøves det ikkke at være. Det kræver blot de rette elementer.
På et overordnet niveau bør det mindst indeholde følgende information:
• Specifikke mål (dvs., hvad du præcist ønsker at opnå med dit indhold)
• Publikumsindsigter (dvs., hvem dit indhold er til)
• Indholdstyper (dvs., hvilke typer indhold du vil skabe)
• Promotionsplan (dvs., hvordan du vil distribuere dit indhold)
For eksempel, lad os sige, at du laver en content marketing strategi for en hjemmeside inden for sundhed og fitness nichen.
Dit mål kan være at opnå en vis stigning i relevant trafik fra søgemaskiner. Publikummet kunne være unge individer, der ønsker at tabe sig og/eller holde sig i form. Det content du kan lave kan inkludere blogs og videoer relateret til træningsplaner og diæt.
Og for at promovere dette indhold, kunne du poste det via dit e-mail nyhedsbrev, dine sociale medier og din hjemmeside - for at tiltrække besøgende gennem SEO (dvs., at ranke i søgemaskiner).
Hvorfor Have En Content Marketing Strategi?
Uden en content strategi kan din content marketing indsats virke tilfældig. Men en planlagt strategi har flere fordele:
• Den hjælper dit content med forretningsmål. Så du ikke spilder ressourcer på at skabe noget, der ikke har værdi for din virksomhed.
• Den hjælper dig med at få opbakning fra interessenter. Du kan kommunikere værdien af dine content marketing indsats til ledelsen og seniorledelse. Og få deres godkendelse.
• Den booster din content skabelse. Du kan planlægge, udgive og promovere dit indhold mere effektivt og hurtigere.
• Den gør det muligt for dig at analysere og optimere dine resultater over tid. Du kan måle og spore dit indholds statistikker, så du kan justere din strategi efter behov for at nå dine mål.
Og sørg for, at den er dokumenteret.
Nu, lad os se, hvordan man rent faktisk skaber en content strategi.
6 trin til at skabe en succesfuld content marketing strategi
Nedenfor vil vi dække, hvordan du skaber en content marketing strategi for din virksomhed.
1. Responsivt Design.
Det første skridt af enhver content marketing strategi er at definere et mål.
Hvad ønsker du at opnå med dit indhold?
Dit mål vil forme alt omkring din strategi, så sørg for, at det er klart fra starten.
Potentielle mål kunne inkludere:
• At etablere dig selv som en tankeleder inden for din niche
• At øge trafikken fra søgemaskiner med 50% i løbet af det næste år
• At opnå 30% årlig salgsvækst
• At forbedre kunde retention med 20%
• At få 1.000 nye backlinks (links fra andre sider, der peger på dine sider) i løbet af de næste seks måneder
Lad os sige, at dit mål er at øge trafikken fra søgemaskiner med 50%.
2. Forstå Dine Kunder.
Med dine content mål defineret er det næste kritiske skridt at forstå de kunder, du forsøger at tiltrække.
Du kan skabe det mest fantastiske content i verden, men det kan være værdiløst, hvis det ikke resonerer med de rigtige mennesker.
For at kende dit publikum, skal du besvare spørgsmål som:
• Hvem er de? Gå ud over bare grundlæggende demografi hvilke, mål værdier, frygt, livstil og aspirationer har de?.
• Hvad er deres største smertepunkter, udfordringer og problemer relateret til dine produkter/tjenester?
• Hvor tilbringer de tid online? Og hvilke informationskilder stoler de mest på?
• Hvilke typer af indhold fanger deres opmærksomhed og tvinger dem til at tænke over det de lige så?
Stol ikke på antagelser her. Du har brug for ægte data fra undersøgelser, interviews og andre forsknings taktikker eller relevant data fra jeres egen virksomhed.
De fleste online tools såsom Facebook, Instagram, LinkedIn osv. Har data på "hvem ser dit indhold, hvornår ser de det, og hvad kan de lide".
Det sagt, hvis du har separate URL'er for desktop og mobil (f.eks. "example.com" og "m.example.com"), vil Google vise den version, der er mest passende for brugeren i søgeresultaterne.
Hvis du endnu ikke har konfigureret din hjemmeside til mobil, forklarer næste afsnit hvordan.
Klar På Et SEO Kursus?
Besvar 5 spørgsmål også sender vi dig et gratis kursus i SEO!
3. Vælg Dit Type af Content.
Det næste skridt er at vælge de typen af content, du vil fokusere på.
Der er masser af indholdstyper, du kan vælge imellem:
• Blogs
• Videoer
• Podcasts
• E-bøger
• Infografikker
Hvordan ved du, hvilke der er de bedste?
Både dine mål og dit data bør give dig en klar oversigt over dine valg.
Lad os bruge vores samme eksempel fra før, vil vi fokusere på blogs og videoer. Fordi de er i overensstemmelse med vores mål om at øge vores trafik fra søgemaskiner.
Vi fandt ud af vores potentielle kunder godt kan lide detaljeret blogs, hurtige guides og videoer.
4. Find Ideér Til Content.
Nu er det tid til at finde de specifikke emner, du vil skabe content omkring.
Hvis du fokuserer på blogindlæg, skal du vælge emner, der har en høj volume på google. Ellers vil du ikke få organisk (Gratis) trafik til din hjemmeside—hvilket er et af vores hovedmål for denne strategi.
Du kan lære, hvordan man finder emner "Keywords", som har den største chance for, at give dig mere trafik
"Succes med Keyword"
5. Lav En Content Kalender.
Nu hvor du har prioriteret dine emner (Søgeord med en god søge volumen), er det tid til at sætte alt ind i en content kalender.
En content kalender er et dokument, der hjælper dig med at planlægge, koordinere og udføre din content strategi. Den registrerer alle detaljerne om dit kommende indhold, såsom:
• Emne og titel
• Ejer
• Type af indhold
• Status (Skriver, Optager, Redigerer osv.)
• Afleveringsdato
Her har du et gratis eksempel på en content kalender:
At vedligeholde en kalender som denne hjælper dig med at sikre at du kontinuerligt poster content. Og holder dig på sporet med dine mål.
Sørg også for at definere roller og ansvarsområder for dit team. Så alle ved, hvad de skal gøre, og hvornår de skal gøre det.
Du kan bruge noget så simpelt som
Google Sheets til at oprette en indholdskalender (Vores favorit). Eller du kan bruge værktøjer som
Trello,
Asana eller
Basecamp, hvis du har brug for noget mere detaljeret.
6. Promover dit indhold.
Din content strategi bør have en klar plan for hvor trafikken skal komme fra for at dit content skal nå dine potentielle kunder.
Her er et par strategier for promovering af indhold:
• E-mail marketing: Brug din e-mail liste til at informere dine abonnenter om dit nye indhold og opfordre dem til at engagere sig med det
• Sociale medier: Brug dine sociale medieplatforme til at dele dit indhold med dine følgere og drive engagement.
• Betalte reklamer: Hvis du har budgettet, kan du også bruge Google-annoncer og/eller Facebook ads til at øge dit content's synlighed og nå flere mennesker
• Content syndikation: Del dit indhold på tredjepartssider for at nå nye publikummer
• Public relations (PR): Brug PR-taktikker til at få dit content med i medieudgivelser og offentlige steder, som dine kunder stoler på
• Influencer marketing: Samarbejd med influencere (kendte bloggere og/eller på sociale medier) for at dele dit indhold
• Søgemaskineoptimering (SEO): Optimer dit content, så det begynder at ranke højere i søgeresultater
Ikke hver taktik giver mening for hver virksomhed. Og de kanaler/metoder, du prioriterer, bør stemme overens med dine mål, kunder type (dvs. hvor dit publikum aktivt konsumerer indhold) og budget.
Vi fandt ud af vores største kanaler var, "SEO, Sociale medier og referencer fra tilfredse kunder"
Så sociale medier, og SEO skal være vores hovedfokus, når vi producerer indhold.
Begynd Din Content Marketing Strategi